Tuesday, 24 July 2012

Bazaar Ramadan in Malaysia :::.



.::gambar hiasan::.



Assalamualaikum....

Hari ke-4 puasa.. apa perubahan yang anda rasa??? lebeh bersemangat atau dah give up?! Jangan give up puasa tau.. puasa itu wajib, salah satu dari rukun Islam...


Bila puasa menjelang, adalah bazaar-bazaar yg menjual macam-macam aneka makanan..Baru-baru ni aku ke bazaar Petaling Jaya (lokasi dekat sebelah pusat asasi IIUM) Hari pertama datang rambang mata tengok makanan..perut tengah lapar suma makanan nampak sedap...kat situ adalah jual nasi dagang, nasi lemak, roti John, Murtabak.. Paling unik ada jual makanan arab (nasi mandi/kabsah). so, ada sapa2 mengidam nak makan makanan arab?????? 


Paling syok pergi bazaar ni, semalam aku dan kawan aku terserempak dengan orang bulan.. siapa tak kenal Dr.Sheikh Muzaffar Shukor kan!!! aku kenal dia tapi dia tak kenal aku....malang sehh! nak dijadikan cerita aku nmpak dia kat dalam kereta benz masa dia asik sibuk mencari parking.. Kami pulak dah siap nak balik hostel... tu namanya tiada jodoh..huhuuu


kami pulang dalam kehampaan dgn ditemani nasi goreng rm2 (tu jerr yang mampu....)


* malaysia kaya dengan makanan!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...