Saturday, 3 September 2011

rindu saat-saat itu...


wahai malam...
tatkala dikau menjelma,
membawa bersama memori 'semalam'
tak pernah dan takkan pernah ku lupa...


aku pernah carik
ditusuk kawan.
aku pernah menyentuh
cinta manusia.
namun ianya sementara...
kini hanya tinggal memori semalam...

video






 Ya Allah..terasa ingin menangis bila mana aku melihat video yg ditagkan oleh sahabat juga saudara ak sendiri.. teringat aku di zaman muda mudi ku (skang tak tua agy)..zaman form5.. peristiwa setahun yg lepas menggamit beribu kisah aku dan dia..aku dan mereka...


mereka yg pernah menjadi kemudi-kemudi kapal form5..

5 taufiq
5 mahmudah


  

 Form 5 atau dengan kata lainnya "senior".. bukan laa status yg boleh dibanggakan.. banyak tanggungjawab yg perlu dipikul dan dilaksanakan.. menjadi pengawas dan dalam masa yg sama sebagai sahabat betul2 menguji aku tatkala itu... pernah aku terluka dan menjadi parut yg paling dalam namun sekarang tanpa aku sedari parut itu kian sembuh bahkan parut itulah yg menjadikan aku kuat seperti sekarang.. aku rindu saat itu..


  aku tak pernah membayangkan betapa susahnya hidupku sekarang berbanding dahulu.. kini aku perlu berdikari..berdiri di kaki sendiri.. tiada lagi kata-kata semangat dari ustazah-ustazah serta sahabat-sahabat.


  Sedih rasanya bila ada yg membawa cerita bahawa adik-adik aku di sekolah tak lagi menghormati guru bahkan bermusuh dengan rakan sendiri. aku bukanlah bijak mengatur kata untuk menasihati org lain..diri sendiri pon masih terumbang ambing tapi sekurang-kurangnya  agar adik-adik berubah kepada lebih baik takkan pernah putus ku doakan..



aku rindu saat itu....





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...