Friday, 5 August 2011

sekadar perkongsian...Usia bukan faktor kita GAGAL!

Kisah ini bukan laa nak mengaibkan sesiapa...bukan jugak berniat memerli..Akan tetapi diharapkan dapat menjadi pemangkin semangat anak remaja bahawa ilmu tak terletak pada usia..

"Bak kata pepatah marab, Ilmu itu seluas lautan pada manfaatnya"

Awal perkenalan aku 'denganya' adalah ketika orentasi... Pernah satu ketika seorang teman rapatku ketika orentasi mengajaknya bergambar bersama. Orangnya tinggi, kulitnya putih...tak jauh beza dengan peranakan mixture arab. Disitulaa aku mula mengenal hati budinya~


Selesai orentasi, kami bergegas ke destinasi yg sememangnya akan menjadi tempat tinggal kami... Tak sangka pula, dia juga ditakdirkan menjadi saudara dormmate aku dan rakan-rakan yang lain.. setelah beberapa minggu, barulaa aku tahu usianya agak matang dari aku dan lain-lain.. Usianya itu sepatutnya sudah berumah tangga dan mempunyai  anak.. Namun, dia lebeh memilih utk meneruskan pengajian ke peringkat yg lebeh tinggi iaitu universiti..Sejak itu, baru aku sedar, kita sebenarnya tak perlu malu menuntut ilmu, biar usia kita berapapun..kita masih boleh mencari harta paling bernilai dalam dunia yg boleh menjadi manfaat di akhirat kelak..


Sama jugalaa denga peristiwa yg baru terjadi tadi.. malunya hanya Allah je laa yg tau.. lebeh- lebeh lagi dengan ahli keluarga sendiri.. aku tau, "story" sampai bila2 takkan dilupakan.. org pasti akn gelakkan aku, mainkan aku..aku juga mungkin akn menangis atas penyesalan sediri.. tapi, bila difikirkan balik.. tak perlu malu sebenarnya.. Ini mungkin satu 'sign' aku perlu pertingkatkan ilmu agama dan keyakinan!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...